Ερευνητική Δραστηριότητα

Κουλτούρες οθόνης σε γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας

Σοφία Θεοδοσιάδου & Φλώρα Κολιούλη

Η παρούσα μελέτη διερευνά τη σχέση μεταξύ των κουλτούρων χρήσης οθόνης στους γονείς παιδιών προσχολικής ηλικίας, εστιάζοντας σε συνήθειες αλλά και σε διαστάσεις της γονεϊκότητας καθώς και των γονεϊκών εμπειριών σχετικά με τη χρήση οθόνης. Συνδυάζει ποσοτικές (με 403 γονείς μέσω ερωτηματολογίων) και ποιοτικές προσεγγίσεις (με συνεντεύξεις 13 γονιών). Βρέθηκε ότι η γονική συμμαχία επηρεάζει τη γονική συνεργασία, ενώ η αίσθηση ικανότητας του γονέα μειώνεται με την αύξηση της συνπαρακολούθησης. Οι γονείς αναγνώρισαν θετικά στοιχεία της οθόνης στην ανάπτυξη των παιδιών, αλλά και προκλήσεις όπως συμπεριφορικές δυσκολίες και ρύθμιση της χρήσης. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν την ανάγκη για περαιτέρω έρευνα και ανάπτυξη παρεμβάσεων που θα υποστηρίξουν τους γονείς στη διαχείριση της ψηφιακής εκπαίδευσης των παιδιών τους.

 

Στην έρευνα αυτή συμμετείχε και η Μάρθα Ορφανίδου στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας, ΠΜΣ Επιστήμες της Αγωγής: Έρευνα και πράξη σε μεταβαλλόμενα περιβάλλοντα μάθησης.

Μετάβαση στο περιεχόμενο