ΠΙΝΑΚΑΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΗΣ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑΣ |
|||||
Θεματική Ενότητα: Σχέση Ποινικήσ και Διοικητικήσ Διαδικασίασ / Διεθνήσ Συνεργασία |
|||||
Ι. ΕΘΝΙΚΗ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ |
|||||
Α. ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ |
|||||
# |
Είδος |
Αριθμός |
Έτος |
Βασικά Νομικά Ζητήματα |
Πηγές Δημοσίευσης |
1. |
Απόφαση Ολομέλειας ΑΠ |
1 |
2014 |
Η τροποποίηση του Ν. 2523/1997 με τον Ν. 3943/2011 –αν και εισάγει δυσμενέστερη ρύθμιση, αποσυνδέοντας την άσκηση της ποινικής δίωξης από την περάτωση της διοικητικής φορολογικής διαδικασίας – τυγχάνει αναδρομικής εφαρμογής λόγω του δικονομικού της χαρακτήρα |
ΝΟΜΟΣ |
2. |
Γνωμοδότηση ΕισΑΠ |
2 |
2013 |
ΣΔΟΕ – Μηνυτήρια αναφορά – (Μη) αναδρομικότητα διατάξεων σχετικά με την παραγραφή |
ΝΟΜΟΣ |
3. |
Απόφαση ΑΠ |
1495 |
2012 |
Διοικητικές κυρώσεις – Μη εφαρμογή της αρχής ne bis in idem όταν συντρέχει ποινή και διοικητικήκύρωση για την ίδια πράξη – Μη αρμοδιότητα του ποινικού δικαστηρίου να ελέγξει αν το πρόστιμο που επιβλήθηκε διοικητικώς είναι ανάλογο με την πράξη – Απόρριψη ισχυρισμού του κατηγορουμένου ότι η επιβολή από την διοίκηση προστίμου ποσού 89.000 ευρώ αποτελεί «κρυπτοποινή» |
ΝΟΜΟΣ |
4. |
Απόφαση ΑΠ |
609 |
2012 |
Συγκέντρωση αποδεικτικού υλικού από το Σώμα Ελεγκτών και Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης – άρθρο 6 της ΕΣΔΑ |
ΝΟΜΟΣ |
5. |
Απόφαση ΑΠ |
1004 |
2011 |
Μη πρόκληση δικονομικής ακυρότητας της ποινικής διαδικασίας εξαιτίας τυχόν παράβασης δικαιωμάτων του διοικουμένου (και μετέπειτα κατηγορουμένου) από όργανα της Διοίκησης |
ΝΟΜΟΣ |
6. |
Εγκύκλιος ΕισΑΠ |
6 |
2011 |
Οδηγίες για την αποτελεσματικότερη εφαρμογή των διατάξεων περί φοροδιαφυγής σύμφωνα με το άρ. 24 παρ. 4α του Ν. 1756/1988 |
ΠοινΧρον2011,0634 ΝΟΜΟΣ ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ |
7. |
Απόφαση ΑΠ |
317 |
2011 |
Η πραγματογνωμοσύνη αποτελεί ιδιαίτερο αποδεικτικό μέσο και χρήζει ειδικής αιτιολογίας, ακόμη κι όταν έχει διαταχθεί από το ΣΔΟΕ |
ΝΟΜΟΣ |
8. |
Απόφαση ΑΠ |
2135 |
2009 |
Επιτρεπτή η εξέταση ως μαρτύρων υπαλλήλων του ΣΔΟΕ οι οποίοι διενήργησαν προανακριτικά καθήκοντα στην ίδια υπόθεση |
ΠοινΧρον2010,0682 |
9. |
Γνωμοδότηση ΕισΑΠ |
4 |
2008 |
Οδηγίες σχετικά με τις παραγγελίες προκαταρκτικής εξέτασης ή προανάκρισης προς την ΥΠΕΕ |
ΠοινΧρον2009,0927 |
10. |
Απόφαση ΑΠ |
849 |
2008 |
Επιτρεπτή η εξέταση ως μάρτυρα υπαλλήλου του ΣΔΟΕ ο οποίος διενήργησε προανακριτικά καθήκοντα στην ίδια υπόθεση |
ΠοινΛογ2008,0562 ΝΟΜΟΣ |
11. |
Απόφαση ΑΠ |
403 |
2008 |
Επιτρεπτή η λήψη υπόψη πορισματικής αναφοράς του ΣΔΟΕ από το δικαστικό συμβούλιο, έστω κι αν περιέχει την κατάθεση της μετέπειτα κατηγορουμένης |
ΝΟΜΟΣ |
12. |
Απόφαση Ολομέλειας ΑΠ |
4 |
2008 |
Επιτρεπτή η εξέταση ως μαρτύρων οικονομικών επιθεωρητών οι οποίοι διενήργησαν ΕΔΕ |
ΠοινΧρον2008,0691 ΠοινΛ 2008, 0295 ΝΟΜΟΣ |
13. |
Απόφαση ΑΠ |
377 |
2008 |
Επιτρεπτή η λήψη υπόψη ένορκης εξέτασης του μετέπειτα κατηγορουμένου που δόθηκε στο πλαίσιο ΕΔΕ που διενήργησε το ΣΔΟΕ |
ΠειρΝομ2008,0330 ΝΟΜΟΣ |
14. |
Απόφαση ΑΠ |
2521 |
2008 |
Απόλυτη ακυρότητα εξαιτίας λήψης υπόψη προανακριτικών καταθέσεων της μετέπειτα κατηγορουμένης ενώπιον του ΣΔΟΕ |
ΠοινΧρον2009,0895 ΝΟΜΟΣ |
15. |
Εγκύκλιος ΕισΑΠ |
12 |
2007 |
Εξουσίες Αρχής Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Η σύνταξη πορίσματος που αποστέλλεται στον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών προϋποθέτει σύμπραξη όλων των μελών |
ΠοινΔικ2008,0038 ΝΟΜΟΣ |
16. |
Απόφαση ΑΠ |
1355 |
2007 |
Στο πλαίσιο του άρθρου 19 του Ν. 2523/1997 η ποινική δίωξη ασκείται άμεσα με βάση αφενός τα πορίσματα του φορολογικού ελέγχου και αφετέρου τη μηνυτήρια αναφορά του προϊσταμένου της αρμόδιας ΔΟΥ |
ΝΟΜΟΣ |
Β. ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΕΙΟ |
|||||
α/α |
Είδος |
Αριθμός |
Έτος |
Βασικά Νομικά Ζητήματα |
Πηγές Δημοσίευσης |
17. |
Βούλευμα ΣυμβΠλ Πειραιά |
509 |
2009 |
Ακυρότητα πορισματικής αναφοράς που συντάχθηκε από υπαλλήλους της ΥΠΕΕ, διότι αφενός δεν περιλαμβανόταν στην παραγγελία για διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης, και αφετέρου δεν υπαγόταν στην αρμοδιότητα των εν λόγω υπαλλήλων |
ΠοινΔικ2009,1086 ΝΟΜΟΣ |
Γ. ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΗΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ |
|||||
α/α |
Είδος |
Αριθμός |
Έτος |
Βασικά Νομικά Ζητήματα |
Πηγές Δημοσίευσης |
18. |
Απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ |
1741 |
2015 |
Τελωνειακές παραβάσεις. Πολλαπλά τέλη. Οι διατάξεις του Τελωνειακού Κώδικα και του ν. 2127/1993 περί επιβολής πολλαπλού τέλους και κινήσεως της διαδικασίας ποινικής διώξεως, σε περίπτωση διάπραξης λαθρεμπορίας, συνιστούν εφαρμογή του δικαίου της Ενώσεως, κατά την έννοια του άρθρου 51 παρ. 1 του Χάρτη θεμελιωδών Δικαιωμάτων της Ένωσης. Δεδικασμένο. Το διοικητικό δικαστήριο δεν δεσμεύεται από την τυχόν προηγηθείσα απόφαση ποινικού δικαστηρίου, εκτός εάν πρόκειται για αμετάκλητη καταδικαστική απόφαση, ενώ την αθωωτική υποχρεούται απλώς να τη συνεκτιμήσει κατά την διαμόρφωση της κρίσεώς του. Η διαφοροποίηση αυτή δεν προσκρούει στα άρθρα 4 παρ. 1 και 20 παρ. 1 του Συντάγματος. Εφόσον η κύρωση του πολλαπλού τέλους δεν έχει ποινικό χαρακτήρα, δεν ανακύπτει ζήτημα εφαρμογής της αρχής ne bis in idem. Αντίθετη μειοψηφία. Κατά την εφαρμογή του άρθρου 5 του ΚΔΔ, το διοικητικό δικαστήριο δεν οφείλει να διακρίνει μεταξύ αθωώσεως οφειλομένης σε πλήρη βεβαιότητα και αθωώσεως οφειλομένης σε αμφιβολίες. Αντίθετη μειοψηφία. |
ΝΟΜΟΣ |
19. |
Απόφαση ΣτΕ |
1187 |
2015 |
Φορολογία. Άρθρα 14 και 20 του ν. 2523/1997. Τα μέτρα του άρθρου 14 του ν. 2523/1997 λαμβάνονται νομίμως σε βάρος των αναφερομένων στο άρθρο 20 προσώπων, εφόσον έφεραν τις αντίστοιχες ιδιότητες είτε κατά το χρόνο που τελείται η παράβαση του ΚΒΣ είτε, προκειμένου περί φοροδιαφυγής, κατά το χρόνο που γεννάται η αντίστοιχη φορολογική υποχρέωση. Όμοια με τις ΣτΕ 1188/2015 και ΣτΕ 1189/2015. |
ΝΟΜΟΣ |
20. |
Απόφαση ΣτΕ |
1184 |
2015 |
Λαθρεμπορία. Πολλαπλά τέλη. Δόλος. Το διοικητικό δικαστήριο δεν δεσμεύεται από τυχόν προηγηθείσα αθωωτική απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, υποχρεούται όμως να τη συνεκτιμήσει. Το δικάσαν διοικητικό εφετείο στήριξε την κρίση του ως προς τη μη συνδρομή του στοιχείου του δόλου στο πρόσωπο του αναιρεσιβλήτου αποκλειστικά και μόνο στην αθωωτική απόφαση και μη νόμιμα παρέλειψε να εκφέρει δική του κρίση ως προς τη διάπραξη της λαθρεμπορίας. |
ΝΟΜΟΣ |
21. |
Απόφαση ΣτΕ |
4571 |
2014 |
Λαθρεμπορία. Πολλαπλά τέλη. Μη δέσμευση Διοικητικού Εφετείου από την ποινική απόφαση, αφού δεν προκύπτει αμετάκλητο αυτής. Nebis in idem. |
ΝΟΜΟΣ |
22. |
Απόφαση ΣτΕ |
4427 |
2014 |
Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες. Αίτηση ακύρωσης της αποφάσεως του Προέδρου της για δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών κατά τα οριζόμενα στο ν. 3691/2008. Το μέτρο της δεσμεύσεως περιουσιακών στοιχείων δεν έχει διοικητικό χαρακτήρα, αλλά εντάσσεται στα διωκτικά μέτρα της ποινικής νομοθεσίας. Η προσβαλλόμενη πράξη δεν υπόκειται στον ακυρωτικό έλεγχο του ΣτΕ. Αντίθετη μειοψηφία. Απορρίπτεται η αίτηση ακύρωσης ως απαράδεκτη. Όμοια με την αριθ. 4428/2014 απόφαση ΣτΕ. |
ΝΟΜΟΣ |
23. |
Απόφαση ΣτΕ |
4173 |
2014 |
Δέσμευση τραπεζικών λογαριασμών. Το κατά το άρθρο 30 παρ.5 περ. ε του ν. 3296/2004 μέτρο της δέσμευσης των τραπεζικών λογαριασμών και οποιουδήποτε είδους περιουσιακών στοιχείων του ελεγχόμενου προσώπου, αντίκειται στα άρθρα 5 παρ.1, 17 παρ. 1 και 25 παρ.1 του Συντάγματος και του άρθρου 1 του ΠΠΠ της ΕΣΔΑ. Η προσβαλλόμενη πράξη του Προϊσταμένου της Δ’ Διεύθυνσης του Σ.Δ.Ο.Ε. στερείται νομίμου ερείσματος και είναι ακυρωτέα για λόγο εξεταστέο και αυτεπαγγέλτως. Δεκτή η αίτηση ακύρωσης. |
ΝΟΜΟΣ |
24. |
Απόφαση ΣτΕ |
3464 |
2014 |
Τελωνειακές παραβάσεις. Επιεικέστερος νόμος. Κατά γενική αρχή του δικαίου της ΕΕ, επιβάλλεται η αναδρομική εφαρμογή της ελαφρότερης ποινής, προκειμένου περί παραβάσεως για την οποία προβλέπονται διαδοχικά, από τον χρόνο διαπράξεώς της έως το χρόνο εκδικάσεως της υποθέσεως, περισσότερες κυρώσεις. Κατοχή κοινοτικών οχημάτων από πρόσωπα εγκατεστημένα στην Ελλάδα, χωρίς να πληρούν τις προϋποθέσεις απαλλαγής από τον ειδικό φόρο κατανάλωσης. Το νεότερο καθεστώς του ν. 2682/1999, είναι ευμενέστερο από το προγενέστερο και εφαρμόζεται αναδρομικά. Η ορίζουσα το αντίθετο διάταξη του άρθρου 18 Γ παρ. 5 του ν. 2682/1999 είναι ανίσχυρη. Αντίθετη μειοψηφία. |
ΝΟΜΟΣ |
25. |
Απόφαση ΣτΕ |
3273 |
2014 |
Αρμοδιότητα του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης να ασκεί προσφυγή ενώπιον του ΣτΕ κατά των τελεσίδικων αποφάσεων των πειθαρχικών συμβουλίων για όσα πειθαρχικά παραπτώματα κρίνει ότι πρέπει να επιβληθεί η ποινή της οριστικής παύσης ή του υποβιβασμού. Η ρύθμιση αυτή συνάδει με το άρθρο 103 παρ. 4 και 6 του Συντάγματος. |
ΝΟΜΟΣ |
26. |
Απόφαση ΣτΕ |
3264 |
2014 |
Λαθρεμπορία. Πολλαπλά τέλη. Δόλος. Παραγραφή. Δεδικασμένο. Το διοικητικό δικαστήριο δεν δεσμεύεται από τυχόν προηγηθείσα αθωωτική απόφαση του ποινικού δικαστηρίου, υποχρεούται όμως να τη συνεκτιμήσει. Το βούλευμα περί παύσης, λόγω παραγραφής, της ποινικής δίωξης, δεν δεσμεύει το διοικητικό δικαστήριο ούτε συνεκτιμάται. |
ΝΟΜΟΣ |
27. |
Απόφαση ΣτΕ |
3132 |
2014 |
Λαθρεμπορία. Πολλαπλά τέλη. Δόλος. Για την επιβολή της κυρώσεως του πολλαπλού τέλους, απαιτείται η τέλεση με άμεσο και όχι ενδεχόμενο δόλο των πράξεων που συνιστούν τη λαθρεμπορία. |
ΝΟΜΟΣ |
28. |
Απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ |
1900 |
2014 |
Θέση δημοσίου υπαλλήλου σε αυτοδίκαιη αργία, κατ’ εφαρμογή της περ. ε΄ της παρ. 1 της υποπαραγράφου Ζ3 του ν. 4093.2012. Δεν απαιτείται προηγούμενη απόφαση του υπηρεσιακού συμβουλίου. Δεν γεννάται ζήτημα εφαρμογής του άρθρου 6 παρ. 2 της ΕΣΔΑ. Αρχή αναλογικότητας. Μη παραβίαση της αρχής. Αντίθετη μειοψηφία. Η επίμαχη διάταξη δεν αντίκειται στο άρθρο 20 παρ. 2 του Συντάγματος. Αντίθετη μειοψηφία. «Δίκη-πιλότος». |
ΝΟΜΟΣ |
29. |
Απόφαση ΣτΕ |
1731 |
2014 |
Πειθαρχικά παραπτώματα δημοσίων υπαλλήλων. Η ανάκληση πειθαρχικής αποφάσεως επιτρέπεται μόνο για λόγους «πρόδηλης παρανομίας». Δεν εντάσσσεται στην κατηγορία αυτή η έκδοση ποινικών αποφάσεων ή βουλευμάτων. Η αθώωση του διωχθέντος υπαλλήλου δικαιολογεί αίτηση επαναλήψεως της πειθαρχικής διαδικασίας και όχι αίτηση ανακλήσεως της πειθαρχικής αποφάσεως. |
ΝΟΜΟΣ |
30. |
Απόφαση ΣτΕ |
1032 |
2013 |
ΣΔΟΕ – Δεσμευση Τραπεζικών Λογαριασμών – Αντισυνταγματικότητα ρύθμισης – Αρχή αναλογικότητας – ΕΣΔΑ – Παραπομπή σε Ολομέλεια |
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ Αρμεν2013, 1146-1156 (παρατ. Α. Καϊδατζή) ΘΠΔΔ 2013,0241 (παρατ. Π. Πανταζόπουλου) ΔΕΕ 2013,0479 ΔΦορΝ 2013,0477 |
31. |
Απόφαση ΣτΕ |
4162 |
2012 |
Λαθρεμπορία – Ειδικός φόρος κατανάλωσης – Αυτοτέλεια διοικητικής διαδικασίας επιβολής πολλαπλού τέλους λόγω της τελωνειακής παραβάσεως της λαθρεμπορίας σε σχέση με την αντίστοιχη ποινική διαδικασία – Συνταγματικότητα ρύθμισης – ΕΔΔΑ |
ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ |
32. |
Απόφαση ΣτΕ |
4161 |
2012 |
Λαθρεμπορία – Επίδραση ποινικής απόφασης στην κρίση του Διοικητικού Δικαστηρίου – Αρχή non bis in idem και «κριτήρια Engel» – Σχέση Συντάγματος και ΕΣΔΑ |
ΝΟΜΟΣ ΙΣΟΚΡΑΤΗΣ |
33. |
Απόφαση ΣτΕ |
316 |
2012 |
Επιχορήγηση επιχείρησης στα πλαίσια Υποπρογράμματος Κοινοτικής Πρωτοβουλίας Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων του Β΄ ΚΠΣ. Αρμοδιότητα οργάνων του ΣΔΟΕ προς έλεγχο φορολογικών στοιχείων έστω και μετά από ελέγχους του Υπουργείου Ανάπτυξης. Περιεχόμενο-αιτιολογία καταλογιστικής πράξης |
ΝΟΜΟΣ |
34. |
Απόφαση ΣτΕ |
1534 |
2012 |
Εφαρμογή ευμενέστερης διάταξης μετά την εισαγωγή του νέου Τελωνειακού Κώδικα (Ν. 2960/2001), με βάση και το άρθρο 20 Σ. |
ΝΟΜΟΣ |
35. |
Απόφαση ΣτΕ |
1159 |
2012 |
Τα μέτρα του αρ. 14 ν. 2523/1997 στερούνται γνήσιου κυρωτικού χαρακτήρα και δεν είναι δυσανάλογα προς το σκοπό τους. Επομένως επιτρέπεται η αναδρομική επιβολή τους, χωρίς να παραβιάζεται η αρχή της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης |
ΝΟΜΟΣ |
36. |
Απόφαση ΣτΕ |
1065 |
2012 |
Επιβολή σε υπάλληλο του ΣΔΟΕ της πειθαρχικής ποινής της οριστικής παύσης για τα πειθαρχικά παραπτώματα της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα (απόπειρα εκβίασης κατ’ επάγγελμα και κατά συνήθεια και παθητική δωροδοκία) και της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάξιας για υπάλληλο διαγωγής εντός υπηρεσίας |
ΝΟΜΟΣ |
37. |
Απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ |
3470 |
2011 |
Βασικός μέτοχος |
ΝΟΜΟΣ |
38. |
Απόφαση ΣτΕ |
914 |
2011 |
Η επιβολή πολλαπλού τέλους προϋποθέτει τέλεση με άμεσο (και όχι απλώς ενδεχόμενο) δόλο των πράξεων που συνιστούν λαθρεμπορία |
ΝΟΜΟΣ |
39. |
Απόφαση ΣτΕ |
844 |
2011 |
Η επιβολή πολλαπλού τέλους προϋποθέτει τέλεση με άμεσο (και όχι απλώς ενδεχόμενο) δόλο των πράξεων που συνιστούν λαθρεμπορία. Πώς στοιχειοθετείται ο απαιτούμενος δόλος |
ΝΟΜΟΣ |
40. |
Απόφαση ΣτΕ |
3197 |
2011 |
Αναδρομική εφαρμογή της ελαφρότερης ποινής ως γενική αρχή του κοινοτικού δικαίου |
ΕΔΔΔΔ2012,0256 ΝΟΜΟΣ |
41. |
Απόφαση ΣτΕ |
2978 |
2011 |
Δέσμευση του διοικητικού δικαστηρίου από την καταδικαστική απόφαση απλή συνεκτίμηση της αθωωτικής απόφασης |
ΕΔΔΔΔ2012,0252 ΔΕΕ2012,0407 ΝΟΜΟΣ |
42. |
Απόφαση ΣτΕ |
1913 |
2011 |
Εξουσίες του δευτεροβάθμιου δικαστηρίου σε σχέση με την κρίση της πρωτόδικης αποφάσεως περί μη αποδείξεως από τη φορολογική αρχή της εικονικότητας |
ΕΔΔΔΔ2011,1057 ΔΦορΝ2012,0037 Λογ2012,0472 ΝΟΜΟΣ |
43. |
Απόφαση ΣτΕ |
1276 |
2011 |
Η επιβολή πολλαπλού τέλους προϋποθέτει τέλεση με άμεσο (και όχι απλώς ενδεχόμενο) δόλο των πράξεων που συνιστούν λαθρεμπορία. Ελλιπής αιτιολογία σε σχέση με τον απαιτούμενο δόλο |
ΝοΒ2011,1938 ΝΟΜΟΣ |
44. |
Απόφαση ΣτΕ |
1263 |
2011 |
Διαδικασία επιβολής προστίμου υπό τον ΚΒΣ – προσδιορισμός ύψους προστίμου |
ΔΕΕ2012,0083 ΝΟΜΟΣ |
45. |
Απόφαση Ολομέλειας ΣτΕ |
3002 |
2010 |
Δημόσιος υπόλογος. Προσβολή καταλογιστικών πράξεων με αίτηση ακύρωσης ενώπιον του ΣτΕ |
ΕΔΔΔΔ2011,0054 ΝΟΜΟΣ |
Δ. ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ |
|||||
α/α |
Είδος |
Αριθμός |
Έτος |
Βασικά Νομικά Ζητήματα |
Πηγές Δημοσίευσης |
46. |
Απόφαση |
488 |
2010 |
Δημόσιος υπόλογος. Ελάχιστο περιεχόμενο της καταλογιστικής πράξης. |
ΝΟΜΟΣ ΧρΔικ 2010,0396 |
Ε. ΑΡΧΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ |
|||||
α/α |
Είδος |
Αριθμός |
Έτος |
Βασικά Νομικά Ζητήματα |
Πηγές Δημοσίευσης |
47. |
Γνωμοδότηση ΑΠΔΠΧ |
1 |
2011 |
Φορολογικό απόρρητο και εξαιρέσεις αυτού (με αφορμή τη δημοσιοποίηση φορολογικών δεδομένων στο διαδίκτυο από το Υπουργείο Οικονομικών) |
ΔΦορΝ2011,0480 ΔΙΜΕΕ2011,0248 ΝΟΜΟΣ |
ΣΤ. ΝΟΜΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ |
|||||
α/α |
Είδος |
Αριθμός |
Έτος |
Βασικά Νομικά Ζητήματα |
Πηγές Δημοσίευσης |
48. |
Γνωμοδότηση ΝΣΚ |
214 |
2010 |
Νομιμότητα παράδοσης προσωπικών δεδομένων (σε ηλεκτρονική μορφή) στην OLAF |
ΝΟΜΟΣ |
ΙΙ. ΔΙΕΘΝΗΣ & ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΝΟΜΟΛΟΓΙΑ |
|||||
Ζ. ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ |
|||||
# |
Είδος απόφασης |
Αριθμός |
Έτος |
Βασικά Νομικά Ζητήματα |
Πηγές Δημοσίευσης |
49. |
Απόφαση ΔΕΕ της 26.2.2013 [Åklagarenv. Hans Åkerberg Fransson] |
Υπόθ. 617/10 |
2013 |
Nebisinidem: σώρευση διοικητικής και ποινικής κύρωσης επί φορολογικής παράβασης |
Αρμεν 2013,1175 (παρατ. Α. Τάκη), Θ&ΠΔΔ 2013,0186 (παρατ. Δ. Αλεξανδροπούλου) |
Η. ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ |
|||||
50. |
Καπετάνιος κ.ά. κατά Ελλάδας |
3453/12, 42941/12 και 9028/13 |
2015 |
Ne bis in idem, λαθρεμπορία |
ECHR |
51. |
Kiiveri κατά Φινλανδίας |
53753/12 |
2015 |
Ne bis in idem, φοροδιαφυγή |
ECHR |
52. |
GrandeStevens κατά Ιταλίας |
18640/10 |
2014 |
Nebis in idem |
ECHR |
53. |
Ruotsalainen κατά Φινλανδίας |
13079/03 |
2009 |
Διάκριση ανάμεσα σε ποινικές και διοικητικές κυρώσεις |
ECHR |
54. |
Synnelius and Edsbergs Taxi AB κατάΣουηδίας |
44298/02 |
2009 |
Συσχέτιση άρθρου 6 ΕΣΔΑ και άρθρου 4 § 1 του 7ου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου στην ΕΣΔΑ |
ECHR |
55. |
Zolotukhin κατά Ρωσίας |
14939/03 |
2009 |
«Ταυτότητα παράβασης» υπό το πρίσμα του άρθρου 4 § 1 του 7ουΠρόσθετου Πρωτοκόλλου στην ΕΣΔΑ |
ECHR |
56. |
Γιαννετάκη Ε. & Σ. Μεταφορική ΕΠΕ και Γιαννετάκης κατά Ελλάδας |
29829/05 |
2007 |
Διάκριση ανάμεσα σε ποινικές και διοικητικές κυρώσεις |
ECHR |
57. |
Χατζηνικολάου κατά Ελλάδας |
33997/06 |
2008 |
Επιβολή πολλαπλών τελών επί λαθρεμπορίας |
ECHR |
58. |
Μαμιδάκης κατά Ελλάδας |
35533/04 |
2007 |
Επιβολή πολλαπλών τελών επί λαθρεμπορίας |
ECHR |
59. |
Jussila κατά Φινλανδίας |
73053/01 |
2006 |
Διάκριση ανάμεσα σε ποινικές και διοικητικές κυρώσεις |
ECHR |
60. |
Manasson κατά Σουηδίας |
41265/98 |
2004 |
Διάκριση ανάμεσα σε ποινικές και διοικητικές κυρώσεις |
ECHR |