Ο αριθμός εισακτέων κατ΄ έτος ορίζεται κατά ανώτερο όριο σε πενήντα (50) μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Τα κριτήρια επιλογής των εισακτέων, περιλαμβάνουν:
α. Αίτηση συνοδευόμενη από σύντομο υπόμνημα αιτιολόγησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος.
β. Αναλυτικό βιογραφικό σημείωμα.
γ. Αντίγραφο πτυχίου ή διπλώματος
δ. Πιστοποιητικό σπουδών με αναλυτική βαθμολογία μαθημάτων προπτυχιακών ή/και μεταπτυχιακών σπουδών.
ε. Πιστοποιητικό επαρκούς γνώσης μιας ξένης γλώσσας (επίπεδο Β2) Σε περίπτωση που δεν διαθέτει ο υποψήφιος δίπλωμα γλώσσας εξετάζεται από επιτροπή του ΔΠΜΣ στην κατανόηση και απόδοση κειμένου. Σε περίπτωση γνώσης και δεύτερης ξένης γλώσσας υποβάλλεται, επίσης, το αντίστοιχο πιστοποιητικό.
στ. Αποδεικτικά έγγραφα για τυχόν ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητα, καθώς και για επαγγελματική εμπειρία συναφή προς το πεδίο ειδίκευσης (εφόσον υπάρχουν).
ζ. Φωτοτυπία Αστυνομικής Ταυτότητας ή Διαβατηρίου.
Η μοριοδότηση των υποψηφίων για εισαγωγή στο ΔΠΜΣ. προκύπτει ενδεικτικά ως ακολούθως:
α) Γενικός βαθμός πτυχίου, πολλαπλασιαζόμενος με τον συντελεστή δυόμισι (2,5), με ανώτατο όριο τα εικοσιπέντε (25) μόρια.
β) Προηγούμενη ερευνητική δραστηριότητα: από ένα (1) ως πέντε (5) μόρια.
γ) Ενδεχόμενη επαγγελματική εμπειρία: από ένα (1) ως πέντε (5) μόρια.
δ) Λοιποί συναφείς τίτλοι σπουδών (από μηδέν (0) έως δέκα (10) μόρια.
ε) Τίτλοι ξένων γλωσσών, πέραν της πρώτης ξένης γλώσσας (από ένα (1) έως πέντε (5) μόρια.
στ) προφορική συνέντευξη με κλίμακα βαθμολόγησης από μηδέν (0) έως δέκα (10). Ο βαθμός της προφορικής συνέντευξης πολλαπλασιάζεται με τον συντελεστή δύο (2), δηλαδή η συνέντευξη λαμβάνει κατ’ ανώτατο όριο είκοσι (20) μόρια.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας, με αξιολόγηση με βάση φάκελο δικαιολογητικών και συνέντευξη, καταρτίζεται ο τελικός πίνακας των επιτυχόντων.
Σύνολο μορίων 70
Σε περίπτωση ισοβαθμίας εισάγονται όλοι οι ισοβαθμήσαντες ως υπεράριθμοι
Προσωπική συνέντευξη
Στην συνέντευξη οι υποψήφιοι βαθμολογούντα από τη συνάφεια των σπουδών τους με το αντικείμενο του ΔΠΜΣ, την προηγούμενη συναφή ερευνητική συγγραφική και επαγγελματική εμπειρία και προϋπηρεσία αντίστοιχα καθώς και τα στοιχεία της προσωπικότητας που υποδικνύει ο υποψήφιος κατά τη διάρκεια της συνέντευξης.
Σε περίπτωση ισοβαθμίας γίνονται δεκτοί όλοι οι ισοβαθμίσαντες υποψήφιοι.
Α’ Εξάμηνο Σπουδών
Πέντε (5) υποχρεωτικά μαθήματα κορμού, όπως παρατίθενται κάτωθι:
Εισαγωγή στις Επιστήμες του Περιβάλλοντος
Αναλύονται βασικές περιβαλλοντικές έννοιες που καλύπτουν την ατμόσφαιρα, τα ύδατα και το έδαφος. Τα θέματα που καλύπτονται αφορούν την ατμοσφαιρική ρύπανση, την κλιματική αλλαγή, την ηλιακή ακτινοβολία, τα ακραία καιρικά φαινόμενα, το υδάτινο περιβάλλον, το πόσιμο νερό, το έδαφος, καθώς και την μόλυνσή τους από ανθρώπινες δραστηριότητες. Αναπτύσσονται εισαγωγικά στοιχεία από τις Ατμοσφαιρικές Επιστήμες (Μετεωρολογία, Κλιματολογία, Ατμοσφαιρικό Περιβάλλον), από την Υδρολογία (Κύκλος νερού, Ρύπανση Υδάτων), από τις Γεωργικές (Έδαφος, Επιβάρυνση εδάφους από χρήση γεωργικών φαρμάκων) και Βιολογικές Επιστήμες (Οικολογικά μοντέλα, γυρεόκοκκοι). Σκοπός είναι ο φοιτητής να εξοικειωθεί με την ορολογία των Επιστημών Περιβάλλοντος και να κατανοήσει βασικούς μηχανισμούς που σχετίζονται με περιβαλλοντικές διεργασίες και εργαλεία μελέτης του περιβάλλοντος. Θα δοθεί έμφαση σε δυνατότητες πρόσβασης σε ανοικτά περιβαλλοντικά δεδομένα
Εισαγωγή στις Βασικές Βιοϊατρικές Επιστήμες
Η κατανόηση της επίδρασης των περιβαλλοντικών παραγόντων στην υγεία απαιτεί πρωτίστως τη γνώση και κατανόηση των οδών έκθεσης και μεταβολισμού του ανθρώπινου οργανισμού. Στα πλαίσια του μαθήματος θα διδαχθούν τα βασικά μορφολογικά χαρακτηριστικά των διαφόρων ιστών, οργάνων και συστημάτων με ιδιαίτερη έμφαση στην υφή και τη λειτουργία των ιστών του οργανισμού και της σημασίας τους στη δόμηση και τη λειτουργία των οργάνων. Θα αναλυθούν οι βασικοί μεταβολικοί οδοί του ανθρώπινου οργανισμού και τα μεταβολικά νοσήματα, η βιοχημική και μοριακή βάση της λειτουργίας ιστών και συστημάτων και των αντίστοιχων νοσημάτων, καθώς και οι βασικές αρχές φαρμακοκινητικής, φαρμακοδυναμικής και οι επιδράσεις των φαρμάκων. Τέλος, στο μάθημα περιλαμβάνεται η μελέτη των μορφολογικών αλλοιώσεων που αναπτύσσονται σε ιστούς και όργανα κατά συστήματα, καθώς και τα επιδημιολογικά στοιχεία, οι παθογενετικοί μηχανισμοί, οι προβλεπτικοί και προγνωστικοί παράγοντες για παθολογικές καταστάσεις και νεοπλάσματα.
Δομικά Υλικά, Ακτινοβολία και Υγεία
Το μάθημα περιλαμβάνει τη διδασκαλία των επιπτώσεων στον ανθρώπινο οργανισμό από την ακτινοβολία και τις χημικές εκπομπές ορισμένων φυσικών και τεχνητών δομικών υλικών, που βρίσκονται στην ατμόσφαιρα των εσωτερικών χώρων τόσο του οικιακού όσο και του εργασιακού περιβάλλοντος. Θα αναλυθεί ο ρόλος διάφορων φυσικών και τεχνητών δομικών υλικών, όπως πετρώματα, σκυρόδεμα, τσιμέντο, πλίνθοι, επιχρίσματα, πλακίδια, χρώματα βαφής, μέταλλα, επεξεργασμένα με διάφορες χημικές ουσίες ξύλινα στοιχεία( όπως πατώματα, έπιπλα κ.ά.), οι επιπτώσεις της φυσικής ραδιενέργειας και των χημικών εκπομπών, το «σύνδρομο του άρρωστου κτιρίου» και η εκτίμηση της διακινδύνευσης από ραδιολογικές και χημικές εκπομπές. Θα διδαχθούν επίσης οι τρόποι και οι μέθοδοι ελέγχου, πρόληψης και αντιμετώπισης αυτών των επιδράσεων μέσα από διαδραστική διδασκαλία, εργαστηριακές μετρήσεις και ασκήσεις, μετρήσεις πεδίου και εφαρμογή υπολογιστικών εργαλείων.
Επίδραση Περιβαλλοντικών Παραγόντων στον Ανθρώπινο Οργανισμό
Στόχος του μαθήματος είναι η εισαγωγή στις περιβαλλοντικές παραμέτρους που μπορεί να επηρεάσουν τους ανθρώπινους ιστούς και κατ’ επέκταση την ανθρώπινη υγεία. Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες μπορεί να αναφέρονται σε ατμοσφαιρικές (όπως η ατμοσφαιρική σύσταση, οι ρύποι, οι φυσικές εκπομπές), σε κλιματικές (π.χ. θερμοκρασία, υετός) ή σε υδάτινες παραμέτρους. Οι ιστολογικές επιπτώσεις των προαναφερθέντων στοιχείων μπορεί να είναι διαφορετικού τύπου και να αφορούν διαφορετικά και συγχρόνως πολλαπλά συστήματα του οργανισμού (π.χ. καρκίνος του δέρματος, λοιμώδη νοσήματα, αναπνευστικές παθήσεις κ.ά.). Έμφαση θα δοθεί κυρίως στην ανάλυση των υγιών ιστολογικών δομών των διαφόρων οργάνων, στις αλλοιώσεις που μπορεί να παρατηρηθούν καθώς και στη συσχέτιση αυτών με παράγοντες του περιβάλλοντος
Διαχείριση Κρίσεων σε Περιπτώσεις Περιβαλλοντικών Καταστροφών
Αναπτύσσονται θέματα διαχείρισης των φυσικών πόρων προς όφελος της υγείας σε περιπτώσεις περιβαλλοντικών καταστροφών. Σε καταστάσεις καταστροφών είναι δυνατό να διαταραχθεί η ισορροπία των υλικών και των στοιχείων του αέρα, του εδάφους και του ύδατος με συνέπεια την ανάγκη της σωστής διαχείρισης των οικονομικών πόρων με στόχο την επαναφορά τους στην πρότερη κατάσταση και την αντιμετώπιση των αλλαγών που έχουν επιφέρει. Η υγεία είναι από τους κυρίαρχους τομείς που πλήττονται σε περιπτώσεις περιβαλλοντικών καταστροφών. Η μη σωστή οργάνωση της πολιτείας σε θέματα διαχείρισης των οικονομικών πόρων για την αντιμετώπιση ασθενειών και παθήσεων που προκύπτουν μέσα σε τέτοιες κρίσεις, μπορεί να διαιωνίζει το πρόβλημα χωρίς την επίτευξη οριστικής λύσης. Στο παρόν μάθημα αναλύονται οικονομικά και πολιτικές για την αλιεία, την εξόρυξη ορυκτών, πετρελαίου και φυσικού αερίου, τους δασικούς πόρους, τη γεωργία και το περιβάλλον με ιδιαίτερη έμφαση στη διαχείριση των πόρων αυτών προς όφελος της δημόσιας υγείας.
Β’ Εξάμηνο Σπουδών
Πέντε (5) υποχρεωτικά μαθήματα κορμού, όπως παρατίθενται κάτωθι:
Λοιμογόνοι, Μεταλλαξιγόνοι, Τοξικοί Παράγοντες – Καρκινογένεση, Τερατογένεση και Περιβάλλον
Το μάθημα αυτό περιλαμβάνει την αναλυτική διδασκαλία των λοιμωγόνων παραγόντων, των πιθανών αλλά και βέβαιων μεταλλαξιγόνων και τοξικών παραγόντων του περιβάλλοντός μας, των τρόπων δημιουργίας και συσσώρευσής τους, το βαθμό επικινδυνότητος αυτών και των βλαβών που μπορούν αυτοί οι παράγοντες να προκαλέσουν τόσο σε κυτταρικό επίπεδο, στους ιστούς, τα όργανα, όσο και σε ολόκληρους τους φυτικούς και ζωικούς οργανισμούς που θα προσβληθούν στο έδαφος, το νερό και στον αέρα. Θα διδαχθούν οι τρόποι και οι μέθοδοι ελέγχου αυτών των παραγόντων μέσα από διαδραστική διδασκαλία και εργαστηριακές ασκήσεις. Τέλος θα αναλυθούν οι έννοιες της τερατογένεσης και καρκινογένεσης και ειδικά του σύγχρονου τρόπου ζωής των βιομηχανικά ανεπτυγμένων χωρών, αλλά και οι τρόποι δημιουργίας και οι διαδικασίες πρόληψης, αντιμετώπισης, εξουδετέρωσης και καταστροφής τους με τη μικρότερη, κατά το δυνατόν, περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Μελέτη Θεμάτων Περιβάλλοντος σε Υγειονομικές Καταστάσεις
Στο παρόν μάθημα αναλύονται η εξάρτηση των ασθενειών από περιβαλλοντικές παραμέτρους για διαφορετικές χρονικές και γεωγραφικές κλίμακες, καθώς και η στατιστική σύνδεση περιβαλλοντικών παραμέτρων (αέρας, νερό, έδαφος) με εμφάνιση ασθενειών. Επίσης, γίνεται αναφορά: i) στα ακραία μετεωρολογικά φαινόμενα (πλημμύρες, καύσωνες) και επιπτώσεις σε ευπαθείς ομάδες πληθυσμού, ii) στη συγκέντρωση ρύπων, τοξικών και αλλεργιογόνων ουσιών στην ατμόσφαιρα, το νερό και το έδαφος με τις αντίστοιχες επιπτώσεις τους στην υγεία, iii) σε κλιματικές αλλαγές (ηλιακή ακτινοβολία, «τρύπα του όζοντος» κ.ά.) σχετιζόμενες με λοιμώδη, καρδιακά/αναπνευστικά νοσήματα, νεοπλάσματα, διατροφικές αλλαγές και έλλειψη βιταμινών κ.ά.
Περιβαλλοντικοί Παράγοντες και Ειδικά Συστήματα του Ανθρώπινου Οργανισμού
Το Κεντρικό και Περιφερικό Νευρικό Σύστημα του ανθρώπου υπόκειται στη βλαπτική επίδραση πολυάριθμων περιβαλλοντικών παραγόντων. Συγκεκριμένες περιοχές του νευρικού συστήματος, κατά μήκος του άξονα «εγκεφαλικός φλοιός-περιφερικά νεύρα», είναι επιλεπτικά ευάλωτες στη δράση τοξικών παραγόντων που, με τον τρόπο αυτό, προκαλούν ιδιαίτερες κλινικές οντότητες με συμπτωματολογία από τη νευρολογική αλλά και την ψυχιατρική σφαίρα. Στα πλαίσια του μαθήματος θα παρουσιαστούν συνοπτικά οι παθοφυσιολογικοί μηχανισμοί και οι κλινικές εκδηλώσεις της επίδρασης περιβαλλοντικών τοξινών στο νευρικό σύστημα. Παράλληλα, θα γίνει αναφορά στις νευρολογικές επιπτώσεις τοξινών που προέρχονται από κοινωνική χρήση (π.χ. αλκοόλ) και ιατρογενή αίτια. Τέλος, θα προταθούν αλγόριθμοι διαγνωστικής προσέγγισης και θεραπευτικής αντιμετώπισης του σημαντικού αυτού ιατροκοινωνικού προβλήματος
Η επίδραση της Διατροφής στον Ανθρώπινο Οργανισμό
Στο μάθημα αυτό εξετάζονται οι βασικές έννοιες που αφορούν στον ανθρώπινο μεταβολισμό και στις ανάγκες του οργανισμού σε διατροφικά στοιχεία αλλά και μια σειρά από παθήσεις στην αιτιοπαθογένεια των οποίων εμπλέκονται ζητήματα διατροφής. Επιπλέον, εξετάζονται τα διάφορα είδη διατροφής και διατροφικών συνηθειών με έμφαση στην επίδρασή τους στους ιστούς και κατά συνέπεια στην ανθρώπινη υγεία. Αναλύεται, επίσης, μια σειρά ειδικών καταστάσεων ως προς το θέμα της σίτισης, όπως η σίτιση ομάδων με αυξημένες ανάγκες (έγκυοι, βρέφη και παιδιά), η σίτιση στην τρίτη ηλικία, η σίτιση ατόμων με μεταβολικές παθήσεις κ.ά.. Τέλος, αναπτύσσονται οι σύγχρονες εξελίξεις στον τομέα των τροφίμων, αλλά και κάποιες βασικές αρχές για τη διατροφή που αφορούν κατά περίπτωση διάφορες χώρες ή πολιτισμούς.
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών – Βιοστατιστική – Ιατρική Πληροφορική
Το μάθημα αποσκοπεί στην ανάπτυξη της δεξιότητας του πειραματικού σχεδιασμού και της διαχείρισης των πειραματικών δεδομένων με σκοπό την ασφαλή εξαγωγή συμπερασμάτων σε θέματα περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην ανθρώπινη υγεία.
Θα αναπτυχθούν γνωστικές υποενότητες, όπως οι παρακάτω:
Παρουσίαση εφαρμογών Γεωγραφικών Συστημάτων Πληροφοριών (Geographical Information Systems, GIS). Η φύση των γεωγραφικών δεδομένων- έννοια γεωγραφικού χώρου. Πειραματικός σχεδιασμός, πειραματική υπόθεση, πειραματική διάταξη. Συλλογή δεδομένων (δημιουργία arc catalog βιβλιοθήκης). Γεωμετρικά και Θεματικά δεδομένα – ψηφιοποίηση αριθμητικών και ποιοτικών δεδομένων. Παρουσίαση δεδομένων GIS σε arc map. Ο ρόλος του GIS στη λήψη αποφάσεων (GIS και διαχείριση πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας ιατρικής φροντίδας, GIS και διαγνωστικές πρακτικές). Περιγραφική στατιστική δεδομένων και γραφική απεικόνιση. Πιστότητα και Ακρίβεια-Αβεβαιότητα. Στατιστικές δοκιμασίες πειραματικής υπόθεσης (παραμετρικές και μη παραμετρικές δοκιμασίες). Πολυπαραγοντική ανάλυση δεδομένων. Γραφική παρουσίαση πειραματικών δεδομένων Ερωτήματα, μετρήσεις μετασχηματισμοί – Περιγραφική σύνοψη και εξαγωγή συμπερασμάτων. Ειδικές Εφαρμογές και ανεξάρτητα λογισμικά Ιατρικής Πληροφορικής στη διαχείριση προβλημάτων επίδρασης περιβαλλοντικών παραγόντων στην ανθρώπινη υγεία.
Στα Α’ και Β’ εξάμηνα μαθήματα διεξάγονται Σαββατοκύριακα και με δυνατότητα εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας και υβριδικά.
Στο Γ’ εξάμηνο οι φοιτητές εκπονούν τη διπλωματική τους εργασία σε συνεργασία με την τριμελή επιτροπή επίβλεψης και εξέτασης.
Στο ΔιΠΜΣ προβλέπονται τέλη φοίτησης που ορίζονται στο ποσό των δύο χιλιάδων επτακοσίων ευρώ (2700) για κάθε κύκλο σπουδών. Πραγματοποιείται από τον ίδιο τον φοιτητή (ή από τρίτο φυσικό ή νομικό πρόσωπο για λογαριασμό του φοιτητή) σε λογαριασμό του Ε.Λ.Κ.Ε.
Δικαίωμα για τη χορήγηση δωρεάν φοίτησης λόγω οικονομικών ή κοινωνικών κριτηρίων έχουν όσοι μεταπτυχιακές φοιτητές πληρούν το κριτήριο αριστείας κατά τον πρώτο κύκλο σπουδών, που αντιστοιχεί κατ΄ ελάχιστον στην κατοχή βαθμού ίσου ή ανώτερου του επτάμιση με άριστα στα δέκα (7,5/10). Οι ειδικότεροι όροι και προϋποθέσεις του δικαιώματος της δωρεάν φοίτησης στα Π.Μ.Σ/ΔΠΜΣ . περιγράφονται στην ισχύουσα νομοθεσία καθώς στην απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων. Οι απαλλασσόμενοι φοιτητές δεν θα πρέπει να ξεπερνούν το ποσοστό του τριάντα τοις εκατό (30%) του συνολικού αριθμού των φοιτητών που εισάγονται στο ΔΠΜΣ και αφορά τη συμμετοχή σε ένα μόνο Π.Μ.Σ/ ΔΠΜΣ. Αν οι δικαιούχοι υπερβαίνουν το ανωτέρω ποσοστό, επιλέγονται με σειρά κατάταξης ξεκινώντας από αυτούς που έχουν το μικρότερο εισόδημα.
Η αίτηση απαλλαγής τελών φοίτησης υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο στο Τμήμα ύστερα από την ολοκλήρωση της διαδικασίας επιλογής των φοιτητών στο ΔΠΜΣ. Η δυνατότητα απαλλαγής από την υποχρέωση καταβολής τελών φοίτησης παρέχεται αποκλειστικά για τη φοίτηση σε ένα (1) Π.Μ.Σ. που οργανώνεται από Α.Ε.Ι. της ημεδαπής. Στον Κανονισμό Μεταπτυχιακών Σπουδών καθορίζονται οι απαραίτητες διαδικασίες για την επιτυχή ολοκλήρωση για τη χορήγηση του δικαιώματος της δωρεάν φοίτησης.
Το Α.Π.Θ. δύναται να χορηγεί ανταποδοτικές υποτροφίες σε μεταπτυχιακούς φοιτητές με την υποχρέωση υποστήριξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και παροχής επικουρικού διδακτικού έργου. Το ΔΠΜΣ. καθορίζει το ανώτατο ποσό χορήγησης ανταποδοτικής υποτροφίας ανά φοιτητή, τον ανώτατο αριθμό των ωρών εβδομαδιαίας απασχόλησής τους και λοιπές λεπτομέρειες σχετικά με τη χορήγηση των υποτροφιών. Οι μεταπτυχιακοί φοιτητές ενημερώνονται κατόπιν σχετικής ανακοίνωσης από τη Γραμματεία του ΔΠΜΣ
Στο ΔΠΜΣ γίνονται ενέργειες ώστε να πραγματοποιείται η ανταλλαγή φοιτητών μέσω του προγράμματος erasmus, erasmus plus. Η Σύγκλητος του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Α.Π.Θ.) στη συνεδρίασή της με αριθμό 2980/20 & 21-2-2019 αποφάσισε να εγκρίνει την υιοθέτηση καλών πρακτικών για την ορθή εφαρμογή του προγράμματος ERASMUS+, οι οποίες ισχύουν αναλογικά για όλους τους κύκλους Σπουδών του ΑΠΘ, σύμφωνα με την ισχύουσα Νομοθεσία και τον Κανονισμό του εκάστοτε ΠΜΣ.
Επιπρόσθετα, έκτοτε οι διαδικασίες επικαιροποιούνται και εξειδικεύονται σύμφωνα με τις εκάστοτε κατευθύνσεις του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών και δημοσιοποιούνται αντίστοιχα από το Τμήμα Ευρωπαϊκών και Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στην ιστοσελίδα του https://eurep.auth.gr/el/students/studies
Τα Τμήματα Ιατρικής της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΑΠΘ), Γεωλογίας της Σχολής Θετικών Επιστημών (ΑΠΘ), Ιατρικής, της Σχολής Επιστημών Υγείας (ΔΠΘ), και Μηχανικών Περιβάλλοντος, προκηρύσσουν πενήντα (50) θέσεις μεταπτυχιακών φοιτητών/τριών για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025 στο «Διιδρυματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών» (ΔΠΜΣ):
«ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ»
Η διάρκεια του Προγράμματος είναι δύο εξάμηνα παρακολούθησης και ένα εξάμηνο εκπόνησης διπλωματικής εργασίας. Η επιτυχής εκπλήρωση των σχετικών υποχρεώσεων οδηγεί στην απόκτηση Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης (ΜΔΕ). Η παρακολούθηση των μαθημάτων, σεμιναρίων και λοιπών δραστηριοτήτων του Προγράμματος είναι υποχρεωτική.
Κατηγορίες εισακτέων
Στο ΔΠΜΣ γίνονται δεκτοί πτυχιούχοι των Τμημάτων Ιατρικής, Οδοντιατρικής, Φαρμακευτικής, Βιολογίας, Νοσηλευτικής, Ιατρικών εργαστηρίων, Κτηνιατρικής, Γεωπονίας, Γεωλογίας, Χημείας, Φυσικής, Μαθηματικών, Μηχανικών, Πολυτεχνικών Σχολών και ΤΕΙ, Επιστημών Οικονομίας και Διοίκησης, Πληροφορικής, Ψυχολογίας, Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Σπουδών, Επιστημών Φυσικής Αγωγής, Διατροφολογίας, Αισθητικής – Κοσμητολογίας και άλλων Τμημάτων Α.Ε.Ι και Τ.Ε.Ι της ημεδαπής και αναγνωρισμένων ομοταγών ιδρυμάτων της αλλοδαπής καθώς και πτυχιούχοι Στρατιωτικών Σχολών συναφούς γνωστικού αντικειμένου. Επίσης, μπορούν να γίνουν δεκτοί και πτυχιούχοι άλλων Τμημάτων ή άλλων Ανωτάτων Σχολών, μετά από απόφαση της Ειδικής Διϊδρυματικής Επιτροπής (ΕΔΕ). Υποψήφιοι μπορούν να είναι και τελειόφοιτοι φοιτητές, οι οποίοι θα έχουν περατώσει επιτυχώς τις προπτυχιακές τους σπουδές πριν από τη λήξη των εγγραφών και θα πληρούν τις προϋποθέσεις.
Αριθμός εισακτέων
Ο ετήσιος αριθμός των εισακτέων στο ΔΠΜΣ ορίζεται σε πενήντα (50)
Αιτήσεις
Οι υποψήφιοι καλούνται να υποβάλουν τα δικαιολογητικά τους στη γραμματεία του ΔΠΜΣ από τις 15 Ιουνίου 2024 έως και τις 25 Σεπτεμβρίου 2024 ηλεκτρονικά στις παρακάτω διευθύνσεις: msc.auth@gmail.com .
Σε περίπτωση μη κάλυψης του αριθμού των αιτήσεων θα πραγματοποιηθεί παράταση της υποβολής αιτήσεων από Σεπτέμβριο.
Για την αίτηση συμμετοχής χρειάζονται τα ακόλουθα δικαιολογητικά:
α) Αίτηση (βρίσκεται στην ιστοσελίδα https://www.med.auth.gr -> ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΠΜΣ στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ (παραπάνω)
β) Αντίγραφο πτυχίου ή πτυχίων ελληνικού ΑΕΙ ή ΤΕΙ συναφούς Τμήματος και πιστοποιητικό ισοτιμίας από το ΔΟΑΤΑΠ, σε περίπτωση πτυχιούχων πανεπιστημίων του εξωτερικού.
γ) Πιστοποιητικό σπουδών με αναλυτική βαθμολογία όλων των προπτυχιακών μαθημάτων στο οποίο αναγράφεται και βαθμός του πτυχίου.
δ) Βιογραφικό σημείωμα στο οποίο αναφέρονται αναλυτικά οι σπουδές, η διδακτική ή/και επαγγελματική εμπειρία, η επιστημονική και κοινωνική δραστηριότητα του υποψηφίου.
ε) Υπόμνημα στο οποίο αναφέρονται τα επιστημονικά ενδιαφέροντα του υποψηφίου, καθώς και οι λόγοι για τους οποίους ενδιαφέρεται να αναλάβει σπουδές στο ΔΠΜΣ.
στ) Πιστοποιητικό «καλής» γνώσης της αγγλικής γλώσσας (έτσι όπως τυποποιείται στις προκηρύξεις του ΑΣΕΠ). Σε περίπτωση γνώσης και δεύτερης ξένης γλώσσας υποβάλλεται επίσης το αντίστοιχο πιστοποιητικό. Για τη γνώση σλαβικών γλωσσών υποβάλλεται πιστοποιητικό από το ΙΜΧΑ ή τίτλος σπουδών αναγνωρισμένου ιδρύματος. Οι αλλοδαποί καταθέτουν πιστοποιητικό επάρκειας της ελληνικής γλώσσας από Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας ΑΕΙ. Σε περίπτωση που είναι πτυχιούχοι ελληνόγλωσσου Πανεπιστημιακού Τμήματος, το πτυχίο αυτό επέχει θέση και πιστοποιητικού επάρκειας της Ελληνικής γλώσσας.
ζ) Αποδεικτικά για τυχόν ερευνητική και συγγραφική δραστηριότητα, για συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα κινητικότητας σπουδαστών, καθώς και για επαγγελματική εμπειρία συναφή προς το πεδίο ειδίκευσης.
η) Φωτοτυπία της αστυνομικής ταυτότητας.
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την ημερομηνία της προφορικής συνέντευξης θα δοθούν κατά την διάρκεια της υποβολής των αιτήσεων και θα αναρτηθούν στις ανακοινώσεις της ιστοσελίδας του Τμήματος Ιατρικής https://www.med.auth.gr, -> ΠΡΟΚΗΡΥΞΕΙΣ ΠΜΣ και στην ιστοσελίδα του ΠΜΣ
Ανάπτυξη: Κέντρο Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης ΑΠΘ
Το πρότυπο περιεχομένου δημιουργήθηκε από τη Μονάδα Διασφάλισης Ποιότητας (ΜΟΔΙΠ) ΑΠΘ