Διαχείριση παραπόνων και ενστάσεων φοιτητών του ΠΜΣ

Το ΠΜΣ έχει θεσπίσει ειδική διαδικασία διαχείρισης των παραπόνων και ενστάσεων των φοιτητών.

Οι φοιτητές μπορούν σε πρώτο στάδιο να εκφράζουν τυχόν παράπονα τους στον Ακαδημαϊκό
Σύμβουλο που τους έχει ανατεθεί.
Εφόσον δεν επιλυθεί το πρόβλημά τους, σε επόμενο στάδιο, μπορούν να απευθυνθούν στην
πενταμελή Συντονιστική Επιτροπή του Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών (ΣΕ), η οποία
βάση του Νόμου 4957/2022, Άρθρο 82, Παρ.3 «είναι αρμόδια για την παρακολούθηση και τον
συντονισμό της λειτουργίας του προγράμματος». Επιπλέον, αν το υπό εξέταση πρόβλημα δεν
δύναται να επιλυθεί από τα μέλη της ΣΕ, είναι στην δικαιοδοσία του Διευθυντή της ΣΕ, βάση του
Άρθρου 82, Παρ.4, «να εισηγείται τα θέματα που αφορούν στην οργάνωση και λειτουργία του
Π.Μ.Σ. προς τη Συνέλευση του Τμήματος». Σε περίπτωση αδυναμίας επίλυσης του προβλήματος
τους από το Τμήμα, οι φοιτητές μπορούν να αποστείλουν γραπτώς τα παράπονα και τις
ενστάσεις τους στην Επιτροπή Μεταπτυχιακών Σπουδών (Επιτροπή), στο πλαίσιο της
αρμοδιότητάς που της δίνει ο Νόμος 4957/2022, Άρθρο 79, Παρ. 3 « (Η Επιτροπή) ασκεί κάθε
άλλη αρμοδιότητα, που ορίζεται από τον Εσωτερικό Κανονισμό» , στον οποίο ρυθμίζεται (Άρθρο
79, Παρ. 4) «κάθε άλλο θέμα σχετικό με την οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων
μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών του Α.Ε.Ι.».
Τέλος, στο ΑΠΘ έχει συσταθεί και λειτουργεί ο θεσμός του “Συνηγόρου του Φοιτητή” ,
ενδεικτικά, με τις παρακάτω αρμοδιότητες, βάση του Νόμου 4957/2022, Άρθρο 130:
• Διερευνά υποθέσεις, αυτεπαγγέλτως ή ύστερα από αναφορά φοιτητή, και μεσολαβεί
στα αρμόδια όργανα του ιδρύματος για την επίλυσή τους.
• Συντάσσει πόρισμα το οποίο γνωστοποιεί στον καθηγητή τον οποίον αφορά ή την
αρμόδια διοικητική υπηρεσία και τον φοιτητή που υπέβαλε την αναφορά.
• Παρέχει ενημέρωση στο προσωπικό και τους φοιτητές του ιδρύματος για τη λειτουργία,
τις αρμοδιότητες και την αποστολή του Συνηγόρου του Φοιτητή.

Το αρχείο του κανονισμού είναι προσβάσιμο στον ακόλουθο σύνδεσμο:

Κανονισμός Παραπόνων