Πληροφορίες για Φοιτητές

Στο πλαίσιο της λειτουργίας του ΠΜΣ «Οδοντική Χειρουργική» έχει υιοθετηθεί και εφαρμόζεται ο Κανονισμός λειτουργίας του θεσμού ακαδημαϊκού συμβούλου.

ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΘΕΣΜΟΥ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ 

Οι Ακαδημαϊκοί Σύμβουλοι είναι μέλη του διδακτικού προσωπικού που παρέχουν  εξειδικευμένες πληροφορίες στους φοιτητές και αποφοίτους του τμήματος Οδοντιατρικής σχετικά με τις μεταπτυχιακέςσπουδές καθώς και τις επαγγελματικές προοπτικές.

Με τον Κανονισμό του ΠΜΣ ορίζεται η εκ περιτροπής ανάθεση καθηκόντων Ακαδημαϊκού Συμβούλου σπουδών σε καθηγητές και ρυθμίζονται τα ειδικότερα σχετικά θέματα. Το ρόλο του Ακαδημαϊκού Συμβούλου μπορεί ν’ αναλάβει κάθε διδάσκων, μέλος ΔΕΠ, ερευνητής ή ειδικός λειτουργικός επιστήμονας (ΕΛΕ) του ΠΜΣ ανεξαρτήτως βαθμίδας και θέσης. Οι Ακαδημαϊκοί Σύμβουλοι παρακολουθούν τους φοιτητές τους οποίους αναλαμβάνουν από την αρχή μέχρι το τέλος των σπουδών τους.

Ο θεσμός είναι υποχρεωτικός θεωρώντας ότι θα συμβάλλει σημαντικά στην επιτυχία των σπουδών τωνμεταπτυχιακών φοιτητών.

Η παροχή πληροφόρησης από τον Ακαδημαϊκό Σύμβουλο προς τον φοιτητή πραγματοποιείται έπειτα απόπροκαθορισμένα ραντεβού μεταξύ του Ακαδημαϊκού Συμβούλου και του φοιτητή.

Ανάλογα τον αριθμό των μεταπτυχιακών φοιτητών η Συντονιστική Επιτροπή δύναται να αναθέτει καθήκοντα Ακαδημαϊκού Συμβούλου εκτός των Μελών ΔΕΠ, ερευνητών ή ειδικών λειτουργικών επιστημόνων (ΕΛΕ), σε μέλη Ε.ΔΙ.Π, Ε.Ε.Π, Ε.Τ.Ε.Π., Διδάκτορες, Ομότιμα ή αφυπηρετήσαντα μέλη ΔΕΠ, (αρκεί να είναι διδάσκοντεςτου ΠΜΣ).

Η Κατανομή των φοιτητών στους Ακαδημαϊκούς Συμβούλους γίνεται με απόφαση της ΣυντονιστικήςΕπιτροπής. Ο Ακαδημαϊκός Σύμβουλος μπορεί να έχει υπό την παρακολούθησή του πάνω από έναν φοιτητή.

Ο Ακαδημαϊκός Σύμβουλος όταν έρθει σε επαφή με τον φοιτητή θα πρέπει να καταγράψει τα στοιχεία του φοιτητή και ότι άλλο θεωρεί σημαντικό για τον φοιτητή (π.χ. αν έχει κάποια μαθησιακά προβλήματα που θα χρειαστεί να εξεταστεί με κάποιον άλλο τρόπο, κινητικά προβλήματα για να μπορέσει να προτείνει κάποια αίθουσα εύκολης πρόσβασης για τον φοιτητή κ.λπ.).

Το αρχείο κάθε φοιτητή υπόκειται στο Γενικό Κανονισμό περί Προσωπικών Δεδομένων και είναιεμπιστευτικό.

Το έργο του Ακαδημαϊκού Συμβούλου είναι συμβουλευτικό και στηρίζει τους φοιτητές στο πρόγραμμασπουδών τους καθοδηγώντας στο να πετύχουν την επίτευξη των στόχων τους.

Οι φοιτητές θα πρέπει να συζητούν με τον Ακαδημαϊκό Σύμβουλο τους οποιοδήποτε ζήτημα της ακαδημαϊκήςζωής τους απασχολεί, π.χ. προβλήματα με μαθήματα, εργαστήρια, πρακτική άσκηση, θέματα που αφορούντον κανονισμό σπουδών, επιλογή μαθημάτων, ακόμη και προσωπικές δυσκολίες (οικογενειακά προβλήματα,προβλήματα υγείας) οι οποίες μπορεί να επηρεάζουν τις σπουδές τους. Ο Ακαδημαϊκός Σύμβουλος θαπροσπαθεί, όσο είναι δυνατόν, να δίνει ή να προτείνει λύσεις στα τυχόν προβλήματα που προκύπτουν.

Επίσης ο Ακαδημαϊκός Σύμβουλος μπορεί να είναι ο πρώτος που θα καλέσει τον φοιτητή αν του ζητηθεί απόκάποιον διδάσκοντα και να τον συμβουλεύσει για την απόδοσή του (αν έχει  απουσίες ή δεν έχει καλήαπόδοση στα μαθήματα κ.λπ.) ή να συζητήσει μαζί του οποιοδήποτε θέμα που μπορεί να δημιουργεί προβλήματα στις σπουδές του (ακόμη και θέματα που μπορεί να προκύπτουν με κάποιον/α διδάσκοντα/ουσα). Επίσης ανάλογα με τα ενδιαφέροντα και την επαγγελματική αποκατάσταση που επιθυμεί να έχει ο φοιτητής,μπορεί να τον συμβουλεύσει και για το θέμα της διπλωματικής του εργασίας. Επιπλέον μπορεί να τονβοηθήσει και να του υποδείξει επαγγελματικές προοπτικές που μπορεί να έχει στο δημόσιο ή στον ιδιωτικότομέα, ελεύθερο επάγγελμα, ακόμη και για θέσεις εργασίας στο εξωτερικό. Θα μπορεί επίσης να τονενημερώνει για τις υπηρεσίες που προσφέρει το Πανεπιστήμιο στους μεταπτυχιακούς φοιτητές/τριες (Γραφείο Διεθνών Σχέσεων- Erasmus +, πάσο φοιτητικό κλπ)

Ο Ακαδημαϊκός Σύμβουλος ενός φοιτητή παραμένει ο ίδιος μέχρι το περάτωση των σπουδών  του. Ηαντικατάσταση του Ακαδημαϊκού Συμβούλου είναι εφικτή αν συντρέχουν πολύ σοβαροί λόγοι, μετά απόεισήγηση της Συντονιστικής Επιτροπής.

 

ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ -ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ

 Για την καταγραφή των παραπόνων ο φοιτητής/τρια συμπληρώνει το «Έντυπο Υποβολής Παραπόνων», στο οποίο καταγράφει με συντομία, σαφήνεια και αντικειμενικότητα, το πρόβλημα – παράπονο και το υποβάλλει ηλεκτρονικά στο email του Ακαδημαϊκού Συμβούλου με ταυτόχρονη κοινοποίηση στο email της Γραμματείας του ΠΜΣ για να λάβει αριθμό πρωτοκόλλου.

Σε περιπτώσεις που το παράπονο ή η ένσταση αφορά τον Ακαδημαϊκό Σύμβουλο (π.χ. παράπονα ή σοβαροί προσωπικοί λόγοι, για τους οποίους ο φοιτητής/τρια επιθυμεί την αλλαγή του Ακαδημαϊκού Συμβούλου) η υποβολή του εντύπου παραπόνων – ενστάσεων γίνεται στο email της Γραμματείας της Σχολής με αποδέκτη τη Συντονιστική Επιτροπή του Μεταπτυχιακού.

Τα παράπονα για να είναι αποδεκτά θα πρέπει:

  1. Να είναι επώνυμα
  2. Να περιγράφονται με σαφή και συνοπτικό τρόπο,
  3. Να μην περιέχουν υβριστικό περιεχόμενο και
  4. Να υποβάλλονται εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία που έλαβε χώρα το γεγονός που προκάλεσε το παράπονο.

Επίσης, είναι δυνατή η τήρηση της ανωνυμίας του φοιτητή/τριας από τον Ακαδημαϊκό του Σύμβουλο, αν επισημανθεί ρητά στο «Έντυπο Υποβολής Παραπόνων» (στο τέλος της περιγραφής του προβλήματος – παραπόνου) και μόνο εφόσον η διερεύνηση της αναφοράς είναι δυνατή χωρίς ανακοίνωση των προσωπικών στοιχείων του αιτούντος.

Ο Ακαδημαϊκός σύμβουλος, αφού εξετάσει το παράπονο του/της φοιτητή/τριας, μαζί με τυχόν συμπληρωματικό υλικό, προβαίνει στις ενδεδειγμένες ενέργειες.

Εντός εύλογου χρονικού διαστήματος, ενημερώνεται αρμοδίως ο φοιτητής για τις ενέργειες που έχουν γίνει και τον εν γένει χειρισμό από την υποβολή του εντύπου, καθώς και για τη σχετική προτεινόμενη λύση.

Μετάβαση στο περιεχόμενο